lördag 3 september 2016

Puppet Pals och iMovie

Här har jag, efter uppgiftsbeskrivningen i kursen, skapat en animerad kortfilm. I appen Puppet Pals valde jag att lägga in fyra bilder. Bilderna redigerade i appen genom att klippa ut bilder på mig själv, min hund, hästbajs jag fann i skogen och en svart skogssnigel jag träffade på under min egen skogspromenad. De här fyra bilderna fick agera statister i min film. Jag fotograferade flera möjliga bakgrunder i skogen och valde ut tre att använda i filmen. Med hjälp av bakgrunderna hittade jag på en story till mina animerade figurer. När allt det här var klart i appen Puppet Pals exporterade jag filmsnutten in till iMovie.

I iMovie skapade jag ljusredigering, text och ljudeffekter till min första bakgrund och mina karaktärer. Ljuseffekt valde jag att lägga till från start och tre sekunder in i filmen, där jag även valde att ha min text. Ljudeffekterna jag valde ut till mina karaktärer blev fotsteg till mig, skall till hunden som jag importerade till olika scener på filmen. Musikeffekten valde jag att lägga till i slutet av min film. Till sist lade jag ut filmen på YouTube och delade filmen här till min blogg.

Såhär blev min animerade kortfilm:
Tryck här för att komma till min film Skogspromenaden





Bilder jag fotograferade och valde in i appen Puppet Pals:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar