torsdag 18 augusti 2016

Prezi

Välkomna in till mitt bildspel i Prezi.

Tryck här för att komma till min Prezipresentation






Här har jag fått prova på verktyg som Google Docs där jag samlat in uppgifter via formulär som sedan sammanställts. Skapat aktivitet genom att bjuda in personer att få välja lämplig tid och dag för framtida aktivitet i Doodel.com. Skapat kalender i Google.com/calendar och delat filer i Google Drive samt fått utforskat verktyget Prezi. Prezi har många användbara egenskaper man kan ha nytta av i den verksamheten där man arbetar eller som föreläsare. Jag har importerat verktyg från datorn till mobilen och det gav upplevelsen att det finns oändliga möjligheter av digitala verktyg som kan underlätta kommunikation,verka som tidsbesparing med mera. 

Jag fick mig många funderingar under tiden när jag använde mig av de här olika verktygen. De här olika verktygen ger otroliga möjligheter på olika sätt. Det jag tänker på är allt det här med upphovsrätt och att vara källkritisk. Det har inte känts helt bekvämt att dela vissa av mina uppgifter på webben. Jag funderar nu på vem som kan ta del av vad och vad jag kan göra för att minimera riskerna. Just nu känns det inte som om jag har de kunskaperna helt och hållet. Jag hade känt mig mer bekväm om vi hade haft en träff innan kursens start i det här ämnet. 

Nu finns det många digitala möjligheter för mig!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar